joi, 4 mai 2017

imagine - believe - achieve


Ce-i drept, în afară de temă, au fost cam la fel. Aș fi preferat subiectul cu lego, mi-a picat însă cel cu kendama...

Știu, cu o floare nu se face primăvară însă tocmai pentru că sunt destul de rare, inițiativele de acest fel merită încurajate. Așa cum la Evaluarea Natională (matematică, 2017) s-au străduit să aleagă o tematică ceva mai prietenoasă pentru copii (later edit: tocmai am aflat că baremul de corectare a fost greșit, dar asta e altă poveste). Sau de fiecare dată când un profesor încearcă să facă activități prin care le arată copiilor legătura dintre ceea ce învață și realitatea din jurul lor.

...rezolvând puzzle-ri pentru a descoperi indiciile care să-i ducă la "comoara" piraților



..învătând să folosească banii, au cumpărat legume și au pus murături


... învățând despre semnele de circulație


... roci, minereuri, animale preistorice...  dezbatere pe tema "cauzele dispariției dinozaurilor"


... columna lui Traian, modelând din lut statuete asemanatoare cu cele din perioada dacilor



Lucrurile vor începe să se schimbe de abia atunci când vom ține cont de interesele copiilor înainte de a lua decizii care le afectează viitorul dar, mai ales, prezentul. Când vom renunța la birocrație, încurajând autonomia și inițiativa, concurența pe principii de performanță reală între școli si profesori. Când vom înțelege cât de important este să fim toți (copii și adulți: profesori, părinți) în aceeași barcă.

Încercând să ne apropiem de ei prin activitățile care le sunt pe plac, cărțile pe care le citesc, eroii care îi inspiră, vom reuși să-i înțelegem mai bine. Să le oferim un mediu potrivit care să-i ajute să se descopere, să-și găsească o motivație reală și entuziasm pe masură.Nu împinși de la spate de către părinți sau constrânși prin note și alte instrumente similare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu