vineri, 5 august 2011

micul prinţ I


Vreau sa fiu copil…- imi spun, aproape seara de seara, cu inocenta pe care nu au reusit sa mi-o alunge pe de-a-ntregul  nici caderile, nici departarile, nici asteptarile. Si astept sa ma visez intoarsa in epoci lipsite de haine frumoase, dar si de griji si de raspunderi. Jinduiesc dupa vis chiar daca stiu ca, atunci cand ma voi trezi, imi voi aduce aminte ca trebuie sa merg mai departe. Pentru ca am vrut sa fiu mare. Si sunt, chiar daca acum as da orice sa rastorn inapoi lumile, dorintele, varstele… <<Alice Nastase>>

Cineva acolo sus ma iubeste, iar visul meu capata acum noi intelesuri alaturi de minunea care ne-a fost harazita. Pas cu pas, (re)descoperim impreuna lumea, cladim castele de vise si alungam balauri inchipuiti. Iar el, puiul de om care crede inca in puterea dorintelor implinite, ne invata zi de zi lectii pe care le uitasem la un alt inceput: cum sa fim mai buni, mai toleranti, mai sinceri fata de noi insine, mai indrazneti in bataliile pe care le ducem.

Sunt multe amintiri si experiente inedite care ne fac sa uitam de grijile cotidiene, de iuresul stresant in care ne-am lasat transformata, fara voie, existenta. Pe toate le-am trait cu maxima bucurie si incantare, insa cele mai dragi sufletului meu sunt ghidusiile din perioada de trecere de la bebelusie catre o alta stare de agregare, aceea de copil pus pe sotii.

Mami: Uite Dudu, tati – oaie are coarne, mami – oaie are doar urechi
Tati (dornic sa se asigure ca odorul a retinut informatia): Deci mami ce are?
Dudu: Mami are tetei (cercei)!

Mami: Dudu, nu mai vrei lapte? Burtica ta zice cumva 'Nu mai pot'?
Dudu: Nu butica, gurita zice! 

Dudu: Omul de zapada are matura. Face curatenie!
Mami: Dar asta cine este?
Dudu: Mos Craciun. Nu are matura!
Mami: Dar ce are Mos Craciun?
Dudu: Manusi!

Mami: Trebuie sa mergem mai repede, ca doar nu putem zbura!
Dudu: Doar avionul
Mami: Sigur, doar avionul zboara!
Dudu: Eu nu am urechi mari! (asa ca Dumbo) (februrie 2009)

* * *
Mami: Cu cine a plecat Alba-ca-Zapada?
Dudu: Cu printul
Mami: Te rog, vorbesti tu cu printul sa vina si la mine?
Dudu: Alo, printule! Vino putin la mami!

Mami: Ce vrei sa te faci cand ai sa fii mare?

Varianta1
Dudu: In locul lui tati
Mami: Cum adica in locul lui tati?
Dudu: La volan!


Varianta2
Dudu: Politist
Mami: De ce politist?
Dudu: Ca sa am statie! (mai 2009)

* * *
Dudu: Nu vreau sa merg astazi la gradi
Tati: De ce nu vrei sa mergi la gradi?
Dudu: Este ocupata de albine, eu asa zic!

Dudu: Mami, am dormit pana am visat!
Mami: Ce ai visat?
Dudu: Ca Pinocchio
Mami: Si ce a visat Pinocchio?
Dudu: Pe taticul lui! (iulie 2009)

* * *
Dudu: Mami, sunt suparat si nu mai vreau sa vorbesc cu tine
Mami: De ce esti suparat?
Dudu: Pentru ca nu esti bruneta ca mine!

Dudu: De ce latra cateii?
Tati: Transmit mesaje despre disparitia dalmatienilor
Dudu: Da, vorbesc in engleza lor! (septembrie 2009)

* * *
Afara ninge, tati il ia in carca pe Dudu. Dudu il 'sterge' de zapada pe tati, cu palma peste crestetul capului.
Tati: De ce imi faci asa ceva?
Dudu: Mi-e teama sa nu ti se stearga povestile din cap!

Tati: Cum luam noi laptele de la vacuta?
Dudu: O stoarcem?!
Tati: Nu, o mulgem
Dudu: A, o smulgem! (martie 2010)

* * *
Tati (vineri): Poimaine plecam de la tara si mergem sa o luam pe mami de la aeroport
Tati (sambata): Maine vine mami
Dudu: Pai nu ai zis ca poimaine?!
Tati: Poimaine inseamna peste 2 zile. Maine este de fapt poimaine fata de ziua de ieri
Dudu: Adica astazi este maine? (mai 2010)

* * *
Ce se intampla daca moare luna?
De unde vine soarele?
Atunci cand mami se duce la ingerasi, doar in povesti tati se poate casatori cu altcineva, nu-i asa? (iulie 2010)

* * *
Miss Adriana (cu ocazia Thanksgiving Day): Care este persoana careia ii sunteti recunoscatori si pt ce?
Dudu: Lui tati. Pentru ca ma lasa sa-l ajut atunci cand isi tunde barba! (Noiembrie 2010)

Toti oamenii mari au fost mai intai copii. Insa putini dintre ei isi mai aduc aminte <<Antoine de Saint Exupery, Micul Print>>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu